Aktualizacja ERP Handel 2024.2
Podział pozycji zamówienia
Dla uruchamianych w nowym widoku zamówień obcych dodano operację podziału pozycji dokumentu.
Na pasku narzędziowym dla listy pozycji dodano przycisk otwierający okno obsługujące podział pozycji zamówienia. Na sposób wyliczenia podziału ma wpływ ustawienie rodzaju Ceny Brutto/Netto.
Operacja wykonywana jest dla jednej aktualnie zaznaczonej pozycji.
W oknie dialogowym prezentowany jest podgląd informacji o wybranej do podziału pozycji. W przypadku gdy pole Proporcjonalnie podziel nierozliczoną część zaliczek jest zaznaczone, podział będzie dotyczyć tylko kwoty nierozliczonej do tej pory zaliczkami.
Podział można wykonać:
- dodając pozycje ręcznie (przyciski Dodaj pozycję / Usuń pozycję),
- automatycznie wpisując w polu Ilość pozycji po podziale docelową liczbę pozycji i klikając przycisk Podziel.
Wynikające z podziału różnice groszowe uwzględniane są w ostatniej pozycji.
Okno umożliwia dostosowanie wartości podzielonych pozycji oraz zmianę opisu pozycji.
Po podziale nowe pozycje dodawane są z ilością towaru 1 i należy je samodzielnie skorygować, aby ilość towaru była zgodna z faktycznie zamówioną ilością.
Nowe okno dokumentu Zakupu
Zmodernizowano interfejs okna dokumentu zakupu (dla faktur zakupu i ich korekt).
Więcej informacji – okno dokumentu zakupu >>
Lista pozycji – kalkulacja cen
Okno Kalkulacji cen otwierane z dokumentu zakupu w nowym widoku będzie miało również nowy interfejs. Przeprojektowano układ elementów okna z zachowaniem wcześniejszej funkcjonalności.
W trybie edycji dokumentu w kolumnie Cena netto dostępny jest przycisk otwierający okno zarządzania kalkulacją cen sprzedaży.
Operacje – Modyfikacja VAT
W menu Operacje dodano polecenie Modyfikuj VAT (ręcznie) otwierające dialog umożliwiający zmianę kwot VAT dla pozycji również po wystawieniu dokumentu.
Fakt zmodyfikowania kwoty VAT, na dokumencie oznaczany jest czerwonym kolorem kwoty VAT w podsumowaniu dla listy pozycji.
Ustawienia – Parametry pracy
Do parametrów pracy programu w grupie Widoczność kartotek i formatek dodano ustawienie Widoczność – okno dokumentów zakupu sterujące czy program pracuje z nowym czy klasycznym widokiem okna dokumentów zakupu.
Szybki podgląd dokumentu
Kartoteka Zakup
W kartotece Zakup (w nowym widoku) dodano szybki podgląd dokumentów.
W menu podręcznym dla okna szybkiego podglądu znajdują się polecenia umożliwiające: wydruk podglądu, zmianę skali wyświetlanego podglądu, wyświetlenia w osobnym oknie, i innych parametrów wyświetlania.
Kartoteka dokumentów zakupu >>
Podgląd notatki
Do parametrów podglądu dokumentu dodano możliwość włączenia prezentacji Notatki.
Kartoteka zakup – kolumna Źródło
W kartotece dokumentów Zakupu dodano kolumnę Źródło prezentującą informacje o pochodzeniu dokumentu:
- KSeF – odebrany Symfonia KSeF.
- SOD – odebrany z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów.
eśli kolumna nie jest widoczna, sprawdź ustawienia wyświetlania kolumn (polecenie Pokaż wybór kolumn menu kontekstowego dla nagłówka listy).
Dokumenty importowane z SOD
Dodano okno wspierające import dokumentów z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów. Przy skonfigurowanej współpracy z SOD nowe okno otwierane jest z bocznego paska nawigacji Dokumenty importowane > SOD.
W przypadku subskrypcji pakietu Standard i Optimum dla Symfonia Obieg Dokumentów obsługa pozycji towarowych nie jest dostępna. W związku z tym mechanizm importu dokumentów z SOD zamiast pozycji towarowych z dokumentu tworzy w kartotece towary według stawek VAT i w ten sposób prezentuje je na pobranym z SOD dokumencie np.:
Współpraca z SOD nie wspiera importu dokumentów korygujących.
Dostępny w poprzedniej wersji import dokumentów z Symfonia Obieg Dokumentów z wykorzystaniem API został wycofany z programu.
Okno Dokumenty z SOD
W oknie prezentowany jest podgląd dokumentów dostępnych do importu z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów, gdzie przycisk:
- Pobierz z SOD – wczytuje jeden aktualnie wybrany z listy dokument do bufora programu Handel. Pliki wczytywane są z użyciem mechanizmów importu w Formacie 3.0.
- Eksport – otwiera dialog eksportu do pliku aktualnie prezentowanej listy dokumentów.
- Odśwież – aktualizuje prezentowane dane.
Dokumenty importowane z SOD >>
Konfiguracja połączenia
Połączenia wykonywane jest przez podanie klucza firmy (analogicznie jak przy konfiguracji połączenia z Symfonia KSeF) na zakładce Konfiguracja w oknie Firma > Dane firmy.
Po stronie Symfonia Obieg Dokumentów współpraca prowadzona jest z ustawieniem wymiany danych z Symfonia Handel w formacie Wymiana poprzez szynę danych.
Historia wysyłania dokumentów do KSeF
Dodano okno, w którym można podejrzeć zarejestrowane zdarzenia, związane z wysyłką dokumentów do Krajowego Systemu e-Faktur oraz Symfonia KSeF.
Okno historii wysyłki można wywołać:
- z kartoteki Sprzedaż z menu pod przyciskiem KSeF > Historia wysyłania dokumentów do KSeF.
- z okna dokumentu z menu pod przyciskiem Informacje > Historia wysyłania dokumentów do KSeF.
Dostęp do okna sterowany jest nowym prawem Przeglądanie historii wysyłania dokumentów do KSeF z grupy Rodzaj: Prawa w zakresie dokumentów KSeF.
Predefiniowany filtr Zatwierdzone prezentuje dokumenty, których wysyłka się powiodła (np. po skorygowaniu wykrytych wcześniej błędów).
Grupowa zmiana statusu KSeF
W kartotece Sprzedaż dodano możliwość grupowej zmiany statusu wysyłki dokumentów do KSeF.
W menu pod przyciskiem KSeF dodano polecenie Zmień status KSeF faktury.
Dostępem do operacji sterują prawa Ręczne wprowadzanie numeru KSeF i zmian a statusu KSeF oraz Wykonywanie operacji grupowych.
Faktury cykliczne – wysyłka do KSeF
Dodano egzekwowanie ustawień wysyłki do KSeF dla dokumentów generowanych na podstawie faktur cyklicznych.
Kopiowanie do schowka numeru KSeF
Przy polu prezentującym Numer KSeF dokumentu dodano przycisk umożliwiający szybkie skopiowanie go do schowka Windows.
Wydruki REPX
Zapis szablonu
Dodano możliwość zapisu szablonu raportu REPX w kilka kategorii.
W przypadku raportów dla dokumentów dostępna jest również możliwość wybrania wielu typów dokumentów, dla których raport będzie dostępny.
Parametry
Dla predefiniowanych wydruków dokumentów (sprzedaży, zakupu, zaliczek, korekt) dodano parametr Wydruk informacji o KSeF włączający prezentację numeru i daty KSeF.
Dla dok. WZ dodano parametr Wydruk dokumentu handlowego, którego zaznaczenie dodaje a wydruku informację o numerze i dacie powiązanego dokumentu handlowego:
Zmiana kolejności pozycji na dokumencie
Umożliwiono zmianę kolejności pozycji na wystawionych dokumentach.
Poprawiono ergonomię pracy z oknem zmiany numeru pozycji.
Inne zmiany
- Rozwiązano problem braku możliwości wygenerowania dokumentu magazynowego do drugiej korekty dokumentu sprzedaży. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna dokumentu sprzedaży.
- Dla importu dokumentów z serwisu Między Firmami rozwiązano problem powielenia pozycji towaru tyle razy ile zarejestrowanych jest kodów obcych. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna dokumentu magazynowego.
- Rozwiązano problem ustawienia aktualnie nieaktywnego typu ceny po wygenerowaniu paragonu z zamówienia obcego i zmianie na fakturę VAT. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna dokumentu sprzedaży.
- Dla dokumentów korygujących sprzedaż rozwiązano problem niepoprawnych ilości składników kompletu przed korektą. Problem występował dla dokumentów zmigrowanych z Symfonia 2.0 Handel.
- Z zestawienia niezrealizowanej sprzedaży wykluczone zostały dokumenty o charakterze Nowa faktura zaliczkowa, Nowa faktura zaliczkowa korekta.
- Rozwiązano problem konwersji definicji pól własnych podczas aktualizacja do nowej wersji firmy.
- Rozwiązano problem blokujący wypłatę walutową z kasy po wyższym kursie, informacją o braku gotówki.
- Naprawiono możliwość edycji daty wejścia do rejestru VAT. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna dokumentu sprzedaży.
- Funkcjonalność wydruków nie będzie dostępna w trybie edycji dokumentu.
- Rozwiązano problem przypadków niepoprawnych kwot na wydruku faktury korygującej.
- Przy generowaniu dokumentów do zamówienia program zaproponuje połączenie tych samych towarów w jedna pozycję handlową (jeśli to możliwe).
- Rozwiązano problem precyzji zaokrągleń blokujący możliwość złożenia deklaracji CUK.
- Dla numeracji dokumentów rozwiązano problem przypadków podpowiadania istniejącego już numeru dokumentu.
- W kartotece Płatności naprawiono otwieranie dokumentów klawiszem Enter.
- Dla faktur cyklicznych rozwiązano problem braku przenoszenia informacji o ustawionym wymiarowaniu.
- Naprawiono prezentacją nazwy kontrahenta na przygotowywanych listach przewozowych (prezentowany był kod kontrahenta).
- Naprawiono egzekwowanie ustawienia aktywności serii numeracji dokumentu. Serie wyłączone dla danego typu dokumentu nie będą pojawiały się na liście wyboru.
- Rozwiązano problem przypadków braku aktualizacji numeru serii dokumentu zakupowego po zmianie typu dokumentu.
- Naprawiono tworzenie powiązania między zamówieniem a ofertą, gdy dla towaru użyta została dodatkowa jednostka miary.
- Naprawiono egzekwowanie wybranej preferencji księgowania dla dokumentów odbieranych z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów.
- Rozwiązano problem niepoprawnych ilości i cen przy próbie wystawienia korekty do kontraktu archiwalnego, do którego wystawione był faktury zaliczkowe.
- Rozwiązano problem blokujący wypłatę z kasy całej gotówki.
- Dla klasycznego wydruku Dokument importowany korekta poprawiono formatowanie logo.
- Naprawiono prezentację numerów dostaw na wydruku dokumentu WZ, gdy dokument jest w buforze.
- W raporcie Zmiana kodu kontrahenta poprawiono obsługę sytuacji, gdy kod kontrahenta jest dłuższy niż 40 znaków.
- Rozwiązano problem błędu blokującego zmianę typu dokumentu, w przypadku gdy użytkownik nie posiada prawa do zmiany schematu księgowania. Problem występował przy pracy w nowym widoku okna sprzedaży.
- Rozwiązano problem przypadków nieprawidłowego przeliczania cen na zamówieniu obcym, gdy użyty został cennik.
- Rozwiązano problem błędu integracji z FK objawiającego się brakiem rejestru VAT dla faktury zaliczkowej końcowej w walucie.
- Przy pracy w nowym widoku okna zamówienia poprawiono obsługę sytuacji, w której wprowadzane są zmiany w rezerwacji towaru. W takiej sytuacji program zapyta się czy wykonać przeliczenie ceny.
- Rozwiązano problem przypadków zamykania programu lub komunikowania błędów przy zdarzeniu OnAfterInsert.
- Rozwiązano problem przypadków nieprawidłowego eksportu do MS Excel katalogów towarów.
- Poprawiono prezentację faktury zaliczkowej w walucie w Symfonia KSEF.
- Naprawiono wykorzystanie wymiarów w dekretacji, gdy dla faktury sprzedaży wystąpiła korekta ze zwrotem całkowitym.
- Naprawiono zapisywanie wartości pól własnych dla pozycji oferty.
- Rozwiązano problem przypadków braku rejestru sprzedaży detalicznej, po zmianie faktury na paragon.
- Naprawiono aktualizację schematu księgowania przy zmianie typu dokumentu magazynowego na inny o takim samym charakterze.
- Naprawiono aktualizację ceny na dokumencie po jej skorygowaniu w oknie towaru. Problem występował przy pracy z nowymi oknami.
- Rozwiązano problem prezentacji na fakturze niepoprawnego numeru powiązanego zamówienia obcego.
- Rozwiązano problem przypadków prezentacji na fakturze niepoprawnych ilości towarów w komplecie.
- Rozwiązano problem przypadków nieprawidłowej rezerwacji towarów dla faktury utworzonej do zamówienia.
- Rozwiązano problem skutkujący nieprawidłowymi kwotami w rejestrach po zaimportowaniu w programie Finanse i Księgowość faktury rozliczającej zaliczkę.
- Poprawiono obsługę przeliczenia cen, w przypadku gdy wybór waluty dokumentu dokonany zostanie po wprowadzeniu pozycji towarowych.
- Rozwiązano problem błędnego komunikatu informującego o usunięciu elementów kompletu niekartotekowego przy zapisie FVS i ZMO.
- Rozwiązano problem z aktualizacją danych nabywcy przy edycji zamówienia obcego w buforze. Problem występował przy pracy z nowymi oknami.
- Dodano obsługę pola kraj_pochodzenia dla dostawy w IOREC.
- Usunięto błąd blokujący przygotowanie wydruku oferty
- Naprawiono egzekwowanie ustawień związanych z anulowaniem dokumentów.
- Poprawiono obsługę zmiany daty systemowej na kolejny dzień, w trakcie pracy programu.
- Umożliwiono wprowadzenie notatki w trakcie dodawania dokumentu.
- Rozwiązano problem przypadków nie wczytywania nazwy kontrahenta na oknie dokumentu sprzedaży.
- Naprawiono obliczanie rentowności dla ofert, gdy dla towaru użyto dodatkowej jednostki miary.
- Rozwiązano problem zamykania programu błędem przy pracy z raportem Stany magazynowe na dzień.
- Poprawiono egzekwowanie uprawnień użytkowników do zamówień.
- Naprawiono prezentację danych w okienku Zmiana cen wybranych towarów, w przypadku gdy operacja wykonywana jest dla dużej liczby towarów.
- Naprawiono prezentację informacji o dokumentach przyjęcia na wydruku Faktura VAT w walucie – nabywca.
- Poprawiono wydajność przełączenia się z zestawienia Sprzedaż za okres na towary.
- Naprawiono zapis historii danych dla tabeli SSCommon.STAccounts.
- Umożliwiono wykonanie zbiorczej fiskalizacji stawek VAT dla wybranego typu dokumentu.
- Rozwiązano problem braku podsumowania „co magazyn” na zestawieniu obrotów magazynowych.
- Naprawiono przepinanie rezerwacji przy zmianie magazynu na dokumencie WZ.
- Dla dokumentów sprzedaży rozwiązano problem braku zapisu zmian po zmodyfikowaniu składu kompletu.
- Poprawiono obsługę zaokrągleń przy wystawianiu dokumentów sprzedaży do zamówienia obcego.
Dokument zakupu (nowy widok)
Kalkulacja cen
Okno Kalkulacja cen (w nowym widoku) wywołane jest przy pracy w oknie dokumentu zakupu:
- automatycznie, zgodnie z ustawieniem dla Towaru parametru Przeliczanie ceny sprzedaży,
- ręcznie, przyciskiem w kolumnie Cena netto.
W górnej części okna widoczne są podstawowe dane towaru (nazwa, kod, stawka VAT, jednostka miary).
Zakładka – Ceny proponowane
Przeliczanie ceny sprzedaży – rozwijana lista wyboru zachowania przeliczania cen sprzedaży dla towaru (ustawienie to dostępne jest również na oknie towaru).
- cena zakupu i cena bazowa nie są uzgadniane
- automatycznie przy każdej zmianie ceny zakupu
- automatycznie gdy cena zakupu większa od ceny bazowej
- ręcznie przy każdej zmianie ceny zakupu
- ręcznie gdy cena zakupu większa od ceny bazowej
Cena zakupu – w tym polu wpisywana jest wartość nowej ceny zakupu. Podwójne kliknięcie rozwija podręczny kalkulator. Cena walutowa pozycji przeliczona przez kurs dochodowy z dokumentu.
Data zakupu – ustawienie daty zakupu.
Cena bazowa netto – w tym polu wpisywana jest wartość ceny bazowej netto. Podwójne kliknięcie rozwija podręczny kalkulator. Wielkość ta będzie wraz ze stopą marży i stawką VAT podstawą naliczania ceny sprzedaży, i punktem odniesienia przy obliczaniu zysku.
Waluta – waluta dla ceny zakupu.
Kurs – kurs waluty do wyliczenia ceny.
Zaokrąglenie cen – w tym polu z listy rozwijanej wybierz poziom zaokrąglenia cen. Przy przeliczaniu cen zostanie zastosowana dokładność wykonywanych obliczeń według podanego stopnia precyzji.
Tabela aktywnych typów cen sprzedaży za 1 sztukę:
- Domyślnie zaznaczone pola w kolumnie Przeliczanie cen oznaczają, że ceny sprzedaży przeliczane są na podstawie cen bazowych. Dla każdej ceny można w tej kolumnie indywidualnie włączyć lub wyłączyć przeliczanie ceny na podstawie ceny bazowej.
- Narzut – w tej kolumnie można podać stopy narzutów dla poszczególnych cen.
- Marża – w tej kolumnie można podać stopy marż dla poszczególnych cen. Domyślnie kolumna nie jest widoczna, aby ją wyświetlić sprawdź ustawienia wyświetlania kolumn (polecenie Pokaż wybór kolumn menu kontekstowego dla nagłówka listy).
- Cena sprzedaży – cena sprzedaży może być naliczana na podstawie ceny bazowej i punktów procentowych narzutu lub marży. Jeśli jest ceną walutową, zostanie uwzględniony aktualny kurs walutowy. Jeśli jest to cena brutto, wówczas naliczona zostanie zgodnie ze stawką VAT podaną w panelu danych towaru. Można wpisać cenę bezpośrednio do pola nawet wtedy, gdy jest niezgodna z wykonanymi przeliczeniami. W oknie wystawiania dokumentu będzie podpowiadana cena prezentowana w tej kolumnie.
- Waluta – jeśli cena sprzedaży ma być ceną walutową, należy wybrać z opuszczanej listy symbol waluty. Jeśli w dokumencie sprzedaży pojawi się towar, który ma określoną cenę walutową, wówczas zostanie ona przeliczona na złote po aktualnym kursie.
- Netto/Brutto – w kolumnie oznaczone są typy cen netto/brutto.
Zakładka – Ceny aktualne
Prezentuje aktualne ustawienia i ceny sprzedaży towaru. Zakładka nie umożliwia edycji prezentowanych danych.
Klasyczny widok
Jeśli w ustawieniach Parametry pracy > Widoczność kartotek i formatek dla okna z którego otwierana jest Kalkulacja Cen wybrano Klasyczny widok wtedy prezentowane będzie w układzie dostępnym przed wersją 2024.2 modułu Handel.
Wywołanie okna Kalkulacja cen w widoku klasycznym jest dostępne z klasycznego okna towaru (przycisk Kalkulacja ceny zakupu na zakładce Ceny) oraz klasycznego okna dokumentu zakupu.
Kartoteka dokumentów zakupu
Kartoteka otwierana jest z paska nawigacji Dokumenty > Zakup, lub z menu Kartoteki > Zakup (Ctrl+Shift+3).
Pasek narzędziowy
Przycisk służy do wprowadzania nowych dokumentów. Po kliknięciu rozwijane jest menu typów dokumentów. Wybierz typ dokumentu który chcesz wprowadzić aby otworzyć jego okno.
Jeśli wybrany jest Rodzaj ze zdefiniowanym typem dokumentu wtedy przycisk otworzy okno dokumentu bez rozwijania menu. Aby rozwinąć listę wyboru rodzaju dokumentu kliknij znajdujący się z w prawej strony przycisk .
Rozwija menu wyboru operacji dostępnych w kartotece.
Rozwija menu operacji związanych z odbiorem dokumentów z Symfonia KSeF oraz Krajowego Systemu e-Faktur.
Rozwija menu dostępnych w kartotece zestawień i raportów.
Rozwija menu z wyborem zestawień graficznych.
Polecenie Wykresy wszystkie otwiera okno umożliwiające wybór dostępnych w kartotece wykresów oraz określenie czy możliwe będzie ustawienie parametrów ich wykonania.
Rozwija menu dostępnych dla kartoteki operacji eksportu danych.
Eksport do excela
Zapisuje widoczną zawartość kartoteki do pliku MS Excel.
Eksport danych
Umożliwia zapisanie danych wybranych elementów kartoteki do pliku tekstowego.
Otwiera okno Wybór wydruku, w którym można wybrać z listy jeden z dostępnych raportów. Umożliwia ustalenie parametrów drukowania
Otwiera okno z listą pozycji dokumentów zamówień obcych.
Aktualizuje wyświetlaną zawartość kartoteki. Aktualizacja dotyczy zmian wprowadzanych przez innych użytkowników.
Okno kartoteki
Z lewej strony okna znajdują się panele ułatwiające filtrowanie i grupowanie danych w kartotece:
- Filtry – panel umożliwia tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych w kartotece danych. Wybierz filtr aby zastosować go dla kartoteki.
- Rodzaje – panel umożliwia utworzenie definicji rodzajów. Ustawienia wprowadzone w aktualnie wybranej definicji rodzaju zostaną automatycznie wprowadzone w dodawanym elemencie kartoteki. Każdy element kartoteki może być przypisany tylko do jednego Rodzaju.
- Katalogi – panel umożliwia utworzenie drzewa katalogów (do 8 poziomów), i pogrupowanie w nich elementów kartoteki. Element może być należeć tylko do jednego katalogu. Wybierz katalog aby wyświetlić w kartotece jego zawartość.
Sposób prezentacji danych dokumentu na liście zależy od jego statusu:
- Czarny kolor czcionki oznacza, że dokument jest aktywny (patrz Operacje > Zmiana aktywności).
- Szary kolor czcionki w kolumnie Numer oznacza, że dokument jest nieaktywny (patrz Operacje > Zmiana aktywności).
- Pogrubienie w kolumnie Numer oznacza, że dokument nie został rozliczony magazynowo.
- Pogrubienie w kolumnie Wartość oznacza, że dokument nie został rozliczony pieniężnie.
- Kursywa oznacza, że dokument znajduje się w buforze.
- Przekreślenie w kolumnie Numer oznacza, że dokument został anulowany.
- Czerwony kolor czcionki w kolumnie Wartość oznacza korektę dokumentu na minus.
- Czerwony kolor czcionki, oraz pogrubienie w kolumnie Wartość oznacza korektę nierozliczną pieniężnie.
Ikony w kolumnie Typ faktury oznaczają:
Wydrukowana faktura papierowa.
Wydrukowana faktura elektroniczna.
Faktura papierowa.
Faktura elektroniczna.
Aby zaznaczyć wszystkie widoczne elementy kartoteki można kliknąć w nagłówek pierwszej kolumny lub użyć skrótu Ctrl+A. W menu kontekstowym dostępne są również polecenia Zaznacz wszystkie oraz Odwróć selekcję.
Jeśli w ustawieniach Parametry pracy > Widoczność kartotek i formatek wybrano dla kartoteki Klasyczny widok wtedy okno prezentowane będzie w układzie typowym dla programu Handel.
Symfonia Obieg Dokumentów (SOD)
Okno wspiera import dokumentów z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów. Po wprowadzeniu klucza firmy w chmurze symfonii, okno otwierane jest z bocznego paska nawigacji Dokumenty importowane > SOD.
W przypadku subskrypcji pakietu Mini i Basic dla Symfonia Obieg Dokumentów obsługa pozycji towarowych nie jest dostępna. W związku z tym mechanizm importu dokumentów z SOD zamiast pozycji towarowych z dokumentu tworzy w kartotece towary według stawek VAT i w ten sposób prezentuje je na pobranym z SOD dokumencie np.
Współpraca z SOD nie wspiera importu dokumentów korygujących.
Dostępny w poprzedniej wersji import dokumentów z Symfonia Obieg Dokumentów z wykorzystaniem API został wycofany z programu.
Usunięcie w programie Handel zaimportowanego dokumentu, nie skutkuje jego usunięciem z serwisu SOD (dokument pojawi się ponownie do zaimportowania). W takiej sytuacji aby pozbyć się niechcianego dokumentu należy w programie Handel zmienić jego status na Anulowany.
Konfiguracja połączenia
Połączenia wykonywane jest przez podanie klucza firmy (analogicznie jak przy konfiguracji połączenia z Symfonia KSeF) na zakładce Konfiguracja w oknie Firma > Dane firmy.
Po stronie Symfonia Obieg Dokumentów współpraca prowadzona jest z ustawieniem wymiany danych z Symfonia Handel w formacie Wymiana poprzez szynę danych.
Okno kartoteki
W oknie prezentowany jest podgląd dokumentów dostępnych do importu z serwisu Symfonia Obieg Dokumentów, gdzie przycisk:
- Pobierz z SOD – wczytuje jeden aktualnie wybrany z listy dokument do bufora programu Handel. Pliki wczytywane są z użyciem mechanizmów importu w Formacie 3.0.
- Eksport – otwiera dialog eksportu do pliku aktualnie prezentowanej listy dokumentów.
- Odśwież – aktualizuje prezentowane dane.
Z lewej strony okna znajdują się panel Filtry umożliwiający tworzenie i zapisywanie reguł filtrów dla prezentowanych na liście danych. Wybierz filtr aby go zastosować.
Aby zaznaczyć wszystkie widoczne elementy kartoteki można kliknąć w nagłówek pierwszej kolumny lub użyć skrótu Ctrl+A. W menu kontekstowym dostępne są również polecenia Zaznacz wszystkie oraz Odwróć selekcję.