Symfonia
Producentem Systemu Symfonia jest jeden z największych dostawców oprogramowania do zarządzania firmami na świecie. Jest to również wiodący producent, który dostarcza systemy klasy ERP w Polsce. Oprogramowanie Symfonii jest dostępne w subskrypcji, co oznacza, że koszt rozpoczęcia pracy z programem jest znacznie niższy niż w tradycyjnym modelu zakupu oprogramowania na własność. Dodatkowo każdy z programów można rozbudować poprzez dodatkowe aplikacje dostępne w chmurze, co pozwala na szybkie, bezpieczne i wygodne zarządzanie danymi.
Jesteś zainteresowany? Prosimy o kontakt:
Wszystko, czego potrzebujesz w biznesie
Oprogramowanie ERP jest przeznaczone do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem w różnych obszarach działania – od finansów i księgowości, poprzez kadry, płace, wsparcie sprzedaży, aż po zarządzanie produkcją i magazynem. To krok w stronę uzyskania przewagi biznesowej w każdej branży, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwie.
Korzyści biznesowe
- możliwość generowania plików JPK
- dostęp do rzetelnych analiz sprawozdawczych
- monitoring aktualnej kondycji finansowej przedsiębiorstwie
- podniesienie efektywności działań w przedsiębiorstwie
- wsparcie procesu podejmowania decyzji strategicznych
- optymalizacja kosztów działalności operacyjnej
- możliwość dopasowania usług do potrzeb przedsiębiorstwa
Kluczowe funkcjonalności
- dostarcza spójnych informacji ze wszystkich obszarów funkcjonowania firmy
- umożliwia definiowanie oraz kontrolowanie budżetu
- zapewnia możliwość elastycznej dekretacji księgowej
- umożliwia pełen przegląd bieżącej kondycji finansowej przedsiębiorstwa
- zapewnia szybki i łatwy dostęp do raportów i analiz
- pomaga uporządkować procesy i zautomatyzować pracę
- ułatwia efektywne wykorzystanie zasobów
Finanse i Księgowość
Program realizuje wszystkie zasadnicze operacje księgowe – od budowania planu kont i sprawnego księgowania dokumentów poprzez automatyczny bilans zamknięcia, pełne rozrachunki i rozliczenia, aż do gotowych lub zdefiniowanych przez użytkownika zestawień i sprawozdań.
Łatwe przystosowanie programu do potrzeb firmy
- Możliwość wyboru długości roku obrachunkowego – do 22 miesięcy; obsługa lat obrachunkowych przesuniętych względem lat kalendarzowych
- Generowanie wzorcowego planu kont powiązanego ze wzorami sprawozdań finansowych (w oparciu o dane podawane przy zakładaniu firmy)
- Możliwość wczytania „modelu księgowego firmy”
- Definiowanie rejestrów VAT, układów bilansu, rachunku zysków i strat oraz parametrów stałych (np. wysokości odsetek)
- Automatyczne dekretowanie naliczonych w programie różnic kursowych i odsetek za zwłokę z wykorzystaniem definiowanych kont specjalnych
- Definiowanie kont podpowiadanych przy wprowadzaniu dokumentów sprzedaży i zakupu poszczególnych typów
- Możliwość definiowania własnych rodzajów dokumentów w oparciu o dokumenty wzorcowe
- Prowadzenie rachunku kosztów w różnych wariantach
- Automatyczne księgowania równoległe między zespołami „4” i „5”; kontrola kręgu kosztów
- Możliwość stosowania definiowanych przez użytkownika znaczników do wyróżniania dokumentów.
Symfonia Handel
Dzięki oprogramowaniu Symfonia Handel można znacznie przyspieszyć, rozwinąć i zwiększyć sprzedaż. Użytkownicy uzyskują dostęp do wszystkich ważnych informacji w jednym miejscu. Gromadzone dane są aktualne i uporządkowane. Zaletą oprogramowania jest również możliwość korzystania z urządzeń mobilnych oraz łączenie danych z tradycyjnego kanału sprzedaży z kanałem internetowym (e-commerce).
Zautomatyzowany proces sprzedaży i zakupu
- Maksymalne usprawnienie obsługi sprzedaży – automatyzacja standardowych czynności
- Narzędzia do śledzenia, opisywania i koordynowania całego procesu biznesowego
- Możliwość wprowadzania zmian i edycji wystawianych dokumentów
- Powielanie transakcji, tworzenie kopii istniejących dokumentów i ich wydruk (możliwość tworzenia funkcjonalnych szablonów dokumentów)
- Zarządzanie fakturami elektronicznymi
- Prowadzenie prostej lub złożonej polityki cenowe
(rabaty dla grup klientów, cenniki okresowe, promocje) - Prezentacja danych
- Ewidencja danych kontrahenta.
- możliwość stworzenia własnego słownika operacji oraz kosztów dodatkowych związanych z produkcją,
- możliwość wykorzystania słowników do kalkulacji rzeczywistych kosztów produkcji.
- definiowanie dowolnego zestawu raportów na podstawie danych dostępnych z jednego, centralnego miejsca,
Elastyczna gospodarka magazynowa
- Wystawianie i ewidencja różnych typów dokumentów (np. WZ, PZ, RW, PW, MM, IN+/-)
- Odwzorowanie struktury przedsiębiorstwa
- Precyzyjna identyfikacja partii towarowych (z możliwością definicji dodatkowych cech)
- Szereg raportów i analiz
- Śledzenie rotacji towarów
- Tworzenie dokumentów magazynowych na bazie poprzednich
- Generowanie dokumentów magazynowych z poziomu innych modułów.
Produkcja
Program wspomaga technologiczny proces wytworzenia produktów. Pozwala na zdefiniowanie i zaplanowanie poszczególnych etapów produkcji. Umożliwia efektywne zarządzanie procesem produkcji, gospodarowanie kosztami oraz ewidencjonowanie powstałych odpadów. Usprawnia pracę działów produkcji, handlowych i księgowych. Sprzyja optymalizacji produkcji i wpływa na znaczne obniżenie bieżących wydatków.
Łatwe tworzenie zlecenia produkcyjnego
- możliwość łatwego pobrania wszystkich składników receptury w ilości potrzebnej do skompletowania produktu w zadanej ilości,
- organizacja zgodna z hierarchią produkcji,
- możliwość pobierania i zwracania pojedynczych materiałów,
- możliwość zawidencjonowania materiałów innych niż zdefiniowane w technologii, składników uszkodzonych, nadwyżek, kosztów dodatkowych (np. usługa podwykonawcy),
- automatyczne tworzenie dokumentów magazynowych w programie Symfonia Handel,
Integracja z programem Symfonia Handel
Symfonia Produkcja współpracuje z programem Symfonia Handel, z którym jest ściśle zintegrowana. Oba programy bazują na wspólnych kartotekach towarowych, dokumentach magazynowych, zamówieniach i zdefiniowanych magazynach. W ramach integracji, oba programy mogą korzystać z automatycznych księgowań dokumentów, m.in.: wydań do produkcji, przyjęć z produkcji i korekt.
Kadry i płace
Program wspomaga zarządzanie płacami oraz danymi kadrowymi pracowników. Umożliwia obliczanie płac, planowanie i ewidencję czasu pracy oraz prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej. Wspomaga rozliczenia z Urzędami Skarbowymi i ZUS. Program jest zgodny ze znowelizowanym prawem pracy.
Wspomaganie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS
- Przenoszenie danych na comiesięczne deklaracje i roczne rozliczenia.
- Wydruki PIT (2, 4, 8A, 8B, 8C, 11, 40) na gotowych lub zdefiniowanych w programie formularzach z możliwością edytowania deklaracji przed wydrukiem.
- Przesyłanie danych do programu Płatnik
- Wydruki przelewów dla ZUS i innych urzędów – indywidualnie i grupowo.
- Rozliczanie składek ZUS, m.in.: Zakładów Pracy Chronionej, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
- Deklaracje do GUS (Z-03, Z-06).
- Raporty dla NFZ.
Możliwość łatwego przystosowania programu do potrzeb firmy
- Szeroki wachlarz gotowych składników płacowych i systemów wynagrodzeń.
- Możliwość definiowania własnych elementów płacowych i składników wynagrodzeń.
- Możliwość definiowania dowolnych danych kadrowych np.: ukończone kursy, zaprenumerowane czasopisma, wydane przepustki, pieczątki.
- Definiowanie dowolnego systemu wynagrodzeń oraz możliwość jego modyfikacji indywidualnie, dla grup pracowników lub dla całej firmy.
- Możliwość tworzenia wielu rodzajów list płac oraz dowolnych okresów rozliczeniowych.
- Grupowanie pracowników według dowolnych kryteriów, np.: pracownicy etatowi, pracujący na umowę zlecenia, według działów bądź stanowisk.
- Możliwość tworzenia wielu rodzajów list płac oraz dowolnych okresów rozliczeniowych. Automatyczne rozliczanie wszystkich potrzebnych i najczęściej występujących składników płacowych (wynagrodzenie podstawowe: kwotowe, dzienne, godzinowe, prowizyjne, akordowe, nagrody, premie, zasiłki, odprawy, trzynastki, premie roczne, kwartalne).
Małej Księgowości
Program przeznaczony jest dla przedsiębiorstw prowadzących uproszczoną księgowość. Wspomaga ewidencję, obsługę rozliczeń podatkowych i rozliczeń z ZUS oraz współpracuje z programem Płatnik. Ułatwia analizę dochodowości podejmowanych działań gospodarczych.
Łatwe dostosowanie dla potrzeb firmy
- Możliwość wyboru formy prowadzenia ewidencji w zakresie podatku dochodowego (Ewidencja Przychodów, Księga Przychodów i Rozchodów) oraz podatku od towarów i usług (płatnik VAT, płatnik zwolniony z VAT)
- Opodatkowanie według skali podatkowej lub podatek liniowy
- Możliwość rozliczania podatku VAT metodą kasową lub memoriałową
- Rozliczanie podatków miesięcznie lub kwartalnie
- Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w trakcie roku podatkowego
- Możliwość prowadzenia ewidencji księgowej dla wielu działalności gospodarczych jednego podatnika
- Zachowanie płynności ewidencjonowania przy przejściu ze zryczałtowanego podatku dochodowego na zasady ogólne (podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów) oraz przy przejściu ze zwolnienia podmiotowego do opodatkowania podatkiem od towarów i usług (ewidencja VAT)
- Dostęp do danych zgromadzonych w programie uzależniony od uprawnień posiadanych przez użytkownika
- Rejestracja i walidacja numeru identyfikacyjnego kontrahenta VAT-UE.
Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji
- Proste wyszukiwanie dokumentów według zadanych kryteriów
- Zestawienia transakcji z wybranymi kontrahentami za wybrany okres
- Możliwość dokonania szczegółowej analizy struktury przychodów i kosztów
- Prowadzenie rozrachunków z kontrahentami
- Eksport danych do arkusza kalkulacyjnego, np. MS Excel, w celu dokonania indywidualnych analiz i zestawień.
Obieg Dokumentów
Symfonia Obieg Dokumentów, to kompleksowe rozwiązanie typu workflow optymalizujące przepływ dokumentów, w każdej organizacji. Platforma powstała w wyniku kooperacji Sage – globalnego producenta oprogramowania oraz eDokumenty, posiadającego piętnastoletnie doświadczenie w dostarczaniu systemów IT. W wyniku owocnej współpracy powstał system Symfonia Obieg Dokumentów, zapewniający skuteczną optymalizację procesów obsługi dokumentów i danych w firmach.
Dzięki Symfonia Obieg Dokumentów zyskujesz:
- Skrócenie czasu pełnej akceptacji dla dokumentów kosztowych.
- Krótszy czas wyszukania konkretnej informacji.
- Możliwość mailowe powiadamiania użytkowników o zdarzeniach zaistniałych w systemie
- Kontrolę dostępu do dokumentów, w zależności od poziomu tajności
- Monitoring przebiegu procesu i jego statusu
- Ochronę oryginału dokumentu
- Informacje o etapie procesu uprawnionych osób, grup, działów
- Wygodną aplikację oraz interfejs poprzez stronę WWW