Symfonia

Producentem Systemu Symfonia jest jeden z największych dostawców oprogramowania do zarządzania firmami na świecie. Jest to również wiodący producent, który dostarcza systemy klasy ERP w Polsce. Oprogramowanie Symfonii jest dostępne w subskrypcji, co oznacza, że koszt rozpoczęcia pracy z programem jest znacznie niższy niż w tradycyjnym modelu zakupu oprogramowania na własność. Dodatkowo każdy z programów można rozbudować poprzez dodatkowe aplikacje dostępne w chmurze, co pozwala na szybkie, bezpieczne i wygodne zarządzanie danymi.

Jesteś zainteresowany? Prosimy o kontakt:

Wszystko, czego potrzebujesz w biznesie

Oprogramowanie ERP jest przeznaczone do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem w różnych obszarach działania – od finansów i księgowości, poprzez kadry, płace, wsparcie sprzedaży, aż po zarządzanie produkcją i magazynem. To krok w stronę uzyskania przewagi biznesowej w każdej branży, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwie.

Korzyści biznesowe

  • możliwość generowania plików JPK
  • dostęp do rzetelnych analiz sprawozdawczych
  • monitoring aktualnej kondycji finansowej przedsiębiorstwie
  • podniesienie efektywności działań w przedsiębiorstwie
  • wsparcie procesu podejmowania decyzji strategicznych
  • optymalizacja kosztów działalności operacyjnej
  • możliwość dopasowania usług do potrzeb przedsiębiorstwa

Kluczowe funkcjonalności

  • dostarcza spójnych informacji ze wszystkich obszarów funkcjonowania firmy
  • umożliwia definiowanie oraz kontrolowanie budżetu
  • zapewnia możliwość elastycznej dekretacji księgowej
  • umożliwia pełen przegląd bieżącej kondycji finansowej przedsiębiorstwa
  • zapewnia szybki i łatwy dostęp do raportów i analiz
  • pomaga uporządkować procesy i zautomatyzować pracę
  • ułatwia efektywne wykorzystanie zasobów

Finanse i Księgowość

Program realizuje wszystkie zasadnicze operacje księgowe – od budowania planu kont i sprawnego księgowania dokumentów poprzez automatyczny bilans zamknięcia, pełne rozrachunki i rozliczenia, aż do gotowych lub zdefiniowanych przez użytkownika zestawień i sprawozdań.

Łatwe przystosowanie programu do potrzeb firmy

  • Możliwość wyboru długości roku obrachunkowego – do 22 miesięcy; obsługa lat obrachunkowych przesuniętych względem lat kalendarzowych
  • Generowanie wzorcowego planu kont powiązanego ze wzorami sprawozdań finansowych (w oparciu o dane podawane przy zakładaniu firmy)
  • Możliwość wczytania „modelu księgowego firmy”
  • Definiowanie rejestrów VAT, układów bilansu, rachunku zysków i strat oraz parametrów stałych (np. wysokości odsetek)
  • Automatyczne dekretowanie naliczonych w programie różnic kursowych i odsetek za zwłokę z wykorzystaniem definiowanych kont specjalnych
  • Definiowanie kont podpowiadanych przy wprowadzaniu dokumentów sprzedaży i zakupu poszczególnych typów
  • Możliwość definiowania własnych rodzajów dokumentów w oparciu o dokumenty wzorcowe
  • Prowadzenie rachunku kosztów w różnych wariantach
  • Automatyczne księgowania równoległe między zespołami „4” i „5”; kontrola kręgu kosztów
  • Możliwość stosowania definiowanych przez użytkownika znaczników do wyróżniania dokumentów.

Symfonia Handel

Dzięki oprogramowaniu Symfonia Handel można znacznie przyspieszyć, rozwinąć i zwiększyć sprzedaż. Użytkownicy uzyskują dostęp do wszystkich ważnych informacji w jednym miejscu. Gromadzone dane są aktualne i uporządkowane. Zaletą oprogramowania jest również możliwość korzystania z urządzeń mobilnych oraz łączenie danych z tradycyjnego kanału sprzedaży z kanałem internetowym (e-commerce).

Zautomatyzowany proces sprzedaży i zakupu 

  • Maksymalne usprawnienie obsługi sprzedaży – automatyzacja standardowych czynności
  • Narzędzia do śledzenia, opisywania i  koordynowania całego procesu biznesowego
  • Możliwość wprowadzania zmian i edycji wystawianych dokumentów
  • Powielanie transakcji, tworzenie kopii istniejących dokumentów i ich wydruk (możliwość tworzenia funkcjonalnych szablonów dokumentów)
  • Zarządzanie fakturami elektronicznymi
  • Prowadzenie prostej lub złożonej polityki cenowe
    (rabaty dla grup klientów, cenniki okresowe, promocje)
  • Prezentacja danych
  • Ewidencja danych kontrahenta.
  • możliwość stworzenia własnego słownika operacji oraz kosztów dodatkowych związanych z produkcją,
  • możliwość wykorzystania słowników do kalkulacji rzeczywistych kosztów produkcji.
  • definiowanie dowolnego zestawu raportów na podstawie danych dostępnych z jednego, centralnego miejsca,

Elastyczna gospodarka magazynowa

  • Wystawianie i ewidencja różnych typów dokumentów (np. WZ, PZ, RW, PW, MM, IN+/-)
  • Odwzorowanie struktury przedsiębiorstwa
  • Precyzyjna identyfikacja partii towarowych (z możliwością definicji dodatkowych cech)
  • Szereg raportów i analiz
  • Śledzenie rotacji towarów
  • Tworzenie dokumentów magazynowych na bazie poprzednich
  • Generowanie dokumentów magazynowych z poziomu innych modułów.

Produkcja

Program wspomaga technologiczny proces wytworzenia produktów. Pozwala na zdefiniowanie i zaplanowanie poszczególnych etapów produkcji. Umożliwia efektywne zarządzanie procesem produkcji, gospodarowanie kosztami oraz ewidencjonowanie powstałych odpadów. Usprawnia pracę działów produkcji, handlowych i księgowych. Sprzyja optymalizacji produkcji i wpływa na znaczne obniżenie bieżących wydatków.

Łatwe tworzenie zlecenia produkcyjnego

  • możliwość łatwego pobrania wszystkich składników receptury w ilości potrzebnej do skompletowania produktu w zadanej ilości,
  • organizacja zgodna z hierarchią produkcji,
  • możliwość pobierania i zwracania pojedynczych materiałów,
  • możliwość zawidencjonowania materiałów innych niż zdefiniowane w technologii, składników uszkodzonych, nadwyżek, kosztów dodatkowych (np. usługa podwykonawcy),
  • automatyczne tworzenie dokumentów magazynowych w programie Symfonia Handel,

Integracja z programem Symfonia Handel

Symfonia Produkcja współpracuje z programem Symfonia Handel, z którym jest ściśle zintegrowana. Oba programy bazują na wspólnych kartotekach towarowych, dokumentach magazynowych, zamówieniach i zdefiniowanych magazynach. W ramach integracji, oba programy mogą korzystać z automatycznych księgowań dokumentów, m.in.: wydań do produkcji, przyjęć z produkcji i korekt.

Kadry i płace

Program wspomaga zarządzanie płacami oraz danymi kadrowymi pracowników. Umożliwia obliczanie płac, planowanie i ewidencję czasu pracy oraz prowadzenie dokumentacji kadrowo-płacowej. Wspomaga rozliczenia z Urzędami Skarbowymi i ZUS. Program jest zgodny ze znowelizowanym prawem pracy.

Wspomaganie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS

  • Przenoszenie danych na comiesięczne deklaracje i roczne rozliczenia.
  • Wydruki PIT (2, 4, 8A, 8B, 8C, 11, 40) na gotowych lub zdefiniowanych w programie formularzach z możliwością edytowania deklaracji przed wydrukiem.
  • Przesyłanie danych do programu Płatnik
  • Wydruki przelewów dla ZUS i innych urzędów – indywidualnie i grupowo.
  • Rozliczanie składek ZUS, m.in.: Zakładów Pracy Chronionej, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
  • Deklaracje do GUS (Z-03, Z-06).
  • Raporty dla NFZ.

Możliwość łatwego przystosowania programu do potrzeb firmy

  • Szeroki wachlarz gotowych składników płacowych i systemów wynagrodzeń.
  • Możliwość definiowania własnych elementów płacowych i składników wynagrodzeń.
  • Możliwość definiowania dowolnych danych kadrowych np.: ukończone kursy, zaprenumerowane czasopisma, wydane przepustki, pieczątki.
  • Definiowanie dowolnego systemu wynagrodzeń oraz możliwość jego modyfikacji indywidualnie, dla grup pracowników lub dla całej firmy.
  • Możliwość tworzenia wielu rodzajów list płac oraz dowolnych okresów rozliczeniowych.
  • Grupowanie pracowników według dowolnych kryteriów, np.: pracownicy etatowi, pracujący na umowę zlecenia, według działów bądź stanowisk.
  • Możliwość tworzenia wielu rodzajów list płac oraz dowolnych okresów rozliczeniowych. Automatyczne rozliczanie wszystkich potrzebnych i najczęściej występujących składników płacowych (wynagrodzenie podstawowe: kwotowe, dzienne, godzinowe, prowizyjne, akordowe, nagrody, premie, zasiłki, odprawy, trzynastki, premie roczne, kwartalne).

Małej Księgowości

Program przeznaczony jest dla przedsiębiorstw prowadzących uproszczoną księgowość. Wspomaga ewidencję, obsługę rozliczeń podatkowych i rozliczeń z ZUS oraz współpracuje z programem Płatnik. Ułatwia analizę dochodowości podejmowanych działań gospodarczych.

Łatwe dostosowanie dla potrzeb firmy

  • Możliwość wyboru formy prowadzenia ewidencji w zakresie podatku dochodowego (Ewidencja Przychodów, Księga Przychodów i Rozchodów) oraz podatku od towarów i usług (płatnik VAT, płatnik zwolniony z VAT)
  • Opodatkowanie według skali podatkowej lub podatek liniowy
  • Możliwość rozliczania podatku VAT metodą kasową lub memoriałową
  • Rozliczanie podatków miesięcznie lub kwartalnie
  • Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w trakcie roku podatkowego
  • Możliwość prowadzenia ewidencji księgowej dla wielu działalności gospodarczych jednego podatnika
  • Zachowanie płynności ewidencjonowania przy przejściu ze zryczałtowanego podatku dochodowego na zasady ogólne (podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów) oraz przy przejściu ze zwolnienia podmiotowego do opodatkowania podatkiem od towarów i usług (ewidencja VAT)
  • Dostęp do danych zgromadzonych w programie uzależniony od uprawnień posiadanych przez użytkownika
  • Rejestracja i walidacja numeru identyfikacyjnego kontrahenta VAT-UE.

Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji

  • Proste wyszukiwanie dokumentów według zadanych kryteriów
  • Zestawienia transakcji z wybranymi kontrahentami za wybrany okres
  • Możliwość dokonania szczegółowej analizy struktury przychodów i kosztów
  • Prowadzenie rozrachunków z kontrahentami
  • Eksport danych do arkusza kalkulacyjnego, np. MS Excel, w celu dokonania indywidualnych analiz i zestawień.

Obieg Dokumentów

Symfonia Obieg Dokumentów, to kompleksowe rozwiązanie typu workflow optymalizujące przepływ dokumentów, w każdej organizacji. Platforma powstała w wyniku kooperacji Sage – globalnego producenta oprogramowania oraz eDokumenty, posiadającego piętnastoletnie doświadczenie w dostarczaniu systemów IT. W wyniku owocnej współpracy powstał system Symfonia Obieg Dokumentów, zapewniający skuteczną optymalizację procesów obsługi dokumentów i danych w firmach.

Dzięki Symfonia Obieg Dokumentów zyskujesz:

  • Skrócenie czasu pełnej akceptacji dla dokumentów kosztowych.
  • Krótszy czas wyszukania konkretnej informacji.
  • Możliwość mailowe powiadamiania użytkowników o zdarzeniach zaistniałych w systemie
  • Kontrolę dostępu do dokumentów, w zależności od poziomu tajności
  • Monitoring przebiegu procesu i jego statusu
  • Ochronę oryginału dokumentu
  • Informacje o etapie procesu uprawnionych osób, grup, działów
  • Wygodną aplikację oraz interfejs poprzez stronę WWW