Aktualizacja ERP Finanse i Księgowość 2024.2
Zmiany w wersji 2024.2
Okno kontrahenta
Okno szczegółów Kontrahenta zostało wizualnie i funkcjonalnie ujednolicone z oknem dostępnym w programie Handel.
Przy pracy na wspólnej bazie z programem Handel dane kontrahenta i rachunki bankowe są wspólne i ich aktualizacja w jednym programie będzie natychmiast widoczna w drugim.
Jeśli okno kontrahenta otwarte jest w trybie edycji w jednym programie to automatycznie blokowana jest jego edycja gdzie indziej.
Odwrotne obciążenie
Funkcjonalność rejestracji odwrotnego obciążenia dostosowano do wykazywania na deklaracjach JPK_V7M i JPK_V7K informacji związanych ze sprzedażą gazu, energii elektrycznej oraz praw do emisji CO2 na:
- giełdzie towarowej w rozumieniu przepisów o giełdach towarowych,
- rynku regulowanym lub zorganizowanej platformie obrotu (OTF) w rozumieniu ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.
Na deklaracjach JKP_V7 informacje wykazywane są w polach 31 (kwota netto oraz 32 (kwota VAT).
Odwrotne obciążenie – ewidencja księgowa >>
VIU-DO
Zaktualizowano schemę deklaracji VIU-DO(2).
Tytuł formularza na wydruku Zaliczka-CIT/M i Zaliczka-CIT/K
Dodano możliwość wprowadzenia własnego tytułu formularza dla wydruku deklaracji Zaliczka-CIT/M i Zaliczka-CIT/K.
W oknie edycji deklaracji dodano ukryte pole 1a, w którym można ustawić tytuł jaki prezentowany będzie na wydruku deklaracji.
Domyślnie pole nie jest widoczne, aby je wyświetlić kliknij przycisk Operacje > Pokaz pola ukryte.
Inne zmiany
- Poprawiono mechanizm wyznaczania okresu w wycenie odwracalnej walut, gdy rozliczenia są w nowym i starym roku.
- Rozwiązano problem rozbieżności kwoty w dokumencie różnic kursowych a kwotą prezentowaną w oknie Ewidencja Danych Podatkowych (EDP).
- Naprawiono egzekwowanie praw użytkowników do zmiany znaczników na dokumentach.
- Rozwiązano problem spadku wydajności przy pracy ze sprawozdaniami finansowymi.
- Dodano ostrzeżenie przy imporcie dokumentu dla kontrahenta oznaczonego jako nieaktywny.
- Rozwiązano problem ucinania długich nazw ulic w adresie kontrahentów importowanych mechanizmem integracji.
- W oknie Wiekowanie:
- Usunięto błąd związany z długością nazwy kontrahenta.
- Poprawiono obsługę zaokrągleń.
- Poprawiono formatowanie kolumny Kontrahent NIP na wydruku rejestru Zakup VAT.
- Rozwiązano problem znikania ustawionych wymiarów analitycznych w przypadku ich zmiany w module Handel.
- Rozwiązano problem braku możliwości wyboru elementu słownika w zestawieniu Zapisy wg słownika.
- Rozwiązano problem braku możliwości ustawienia oznaczenia UE lub US dla zaksięgowanego dokumentu, gdy wcześniej zmieniony został okresu VAT (przez Rejestry > Przeglądanie > Przeglądanie VAT).
- Usunięto konflikt blokujący zapis danych kontrahenta podczas dodawania rachunku bankowego.
- Rozwiązano problem przypadków braku wykazywania ulgi na złe długi w załączniku CIT/WZ w pozycji 35.
- Rozwiązano problem nienależnego zwiększenia podstawy opodatkowania w załączniku CIT/WZ.
- Poprawiono operację kopiowania wybranych pozycji z zestawienia obrotów do schowka windows aby nie dodawany był dodatkowy wiersz i kolumna.
- Rozwiązano problem prezentacji niepoprawnego okresu sprawozdawczego na dokumencie otworzonym przez rozrachunki, w przypadku gdy dokument jest z innego roku niż przeglądane rozrachunki.
- Rozwiązano problem braku wyliczenia pola 115 na deklaracji CIT-8(33).
- Dodano komunikat informujący o wprowadzeniu zerowej kwoty dla rozrachunków w OR lub BO.
- Poprawiono obsługę dodawania grupowego kontrahentów w OR lub BO.
- Usunięto błędy otwarcia plików MainDoc.msg, UserDoc.msg występujące przy uruchomieniu programu.
- Rozwiązano problem błędnej informacji o stanie rozrachunków na wybrany dzień, zwracanych przez obiekt integracji.
- Rozwiązano problem prezentowania na listach wyboru nadmiarowych układów sprawozdań finansowych w oknie Projekty > Sprawozdania finansowe.
- Rozwiązano problem braku dostępnego miesiąca dla wygenerowania deklaracji JPK_V7 w przypadku gdy rok rok w programie został skrócony do 1 dnia miesiąca.
- Rozwiązano problem przypadków nieprawidłowych przeksięgowań konta przychodowego 702 na konto kosztów 490 dla jednostki MIKRO.
- Zdjęto blokadę zmiany terminu płatności rozrachunków walutowych w dokumentach zaksięgowanych i częściowo rozliczonych.
- Usunięto błąd blokujący możliwość zatwierdzenia deklaracji CIT/EZ.
- Naprawiono dostępność kalkulatora na drugim i kolejnym rozbiciu kwoty na wyciągu bankowym (praca z ustawieniem Parametry stałe > Opisy pozycji na dokumencie > Skrócone opisy).
- Rozwiązano problem braku uwzględnienia w podatku należnym na JPK_V7, kwot z rejestru odwrotnego obciążenia, gdy płatność za fakturą nastąpiła w kolejnym roku dla metody kasowej.
- Naprawiono zapisywania ustawienia parametry MPP dla dokumentów o charakterze Rachunek uproszczony zakupu.
- Poprawiono obsługę niedozwolonych przez format XML znaków w sprawozdaniu finansowym JPK_SF. W przypadku wystąpienia takich znaków program nie pozwoli zapisać sprawozdania.
- Rozwiązano problem z podpowiadaną nazwą ostatnio zapisanego filtra dokumentów.
- Umożliwiono podpięcie konta, którego analityka jest elementem słownika w oknie Konta niepodatkowe.
- Poprawiono obsługę anonimizacji danych kontrahenta.
- Dla wydruku RZiS dla jednostki Małej rozwiązano problem braku prezentacji kont przypisanych do pozycji nadrzędnych.
- Rozwiązano problem z datami nadawanymi dla rozbijanych automatycznie pozycji w wyciągach bankowych przy rozliczeniach masowych.
- Zablokowano możliwość zapisania planu rozliczeń, gdy zastosowano niedozwolone znaki w polu konta.
- W oknie Zapisy na koncie poprawiono obsługę filtrowania kolumny z użyciem kwoty.
- Naprawiono przenoszenie numeru rachunku bankowego kontrahenta dla rozrachunków do dokumentów WNT odebranych za pomocą mechanizmu integracji.
- Rozwiązano problem przypadków nieprawidłowej daty operacji na wydruku raportu Zapisy na kontach.
- Rozwiązano problem z prezentacją numerów kont w raporcie Zapisy opatrzone cechą.
- Na oknie Wiekowania rozwiązano problem z błędu „Błąd wewnętrzny. Ciąg lub dane binarne zostałyby obcięte.” gdy numer dokumentu jest dłuższy niż 44 znaki.
- Rozwiązano problem rozbieżności w prezentowanym stanem walut Magazynu walut a bilansem otwarcia oraz bilansem otwarcia w Magazynie walut.
- W oknie Rozrachunki naprawiono możliwość włączenia prezentacji kolumny Pod. dla RKP.
Uwagi do konwersji
Przed konwersją firmy do kolejnej wersji zalecane jest utworzenie kopii bezpieczeństwa.
Konwersję firmy można wykonać od wersji 2023.2.
Kontrahent – okno
Okno to umożliwia wprowadzanie, przeglądanie i modyfikowanie wszystkich danych związanych z kontrahentem w zakresie zależnym od praw użytkownika. Ze względu na dużą ilość informacji związanych z kontrahentem, okno jest podzielone na kilka stron. Strony te opatrzono zakładkami, które widoczne są w dolnej części okna.
W menu kontekstowym dla okna znajduje się polecenie Lista skrótów klawiaturowych (Ctrl+F1) umożliwiające podejrzenie wszystkich skrótów dostępnych na oknie.
Pasek narzędziowy
Rozwija menu z poleceniami:
- Sprawdź status kontrahenta w VAT lub Sprawdź status kontrahenta w KAS – sprawdza w serwisie Ministerstwa Finansów lub Krajowej Administracji Skarbowej czy zarejestrowany jest numer NIP kontrahenta. To który serwis jest wykorzystywany zależy od ustawienia parametru pracy firmy Weryfikacja danych kontrahenta Informacje o wykonanych sprawdzeniach w KAS zapisywany są w Archiwum sprawdzeń na zakładce Status podatnika.
- Potwierdź numer VAT (VIES) dla kontrahenta – sprawdza w serwisie Komisji Europejskiej czy zarejestrowany jest numer VIES kontrahenta.
Uruchamia wczytanie danych kontrahenta z serwisu Głównego Urzędu Statystycznego lub serwisu Krajowej Administracji Skarbowej. Kontrahent jest identyfikowany na podstawie wprowadzonego numeru NIP, REGON lub KRS. Numer KRS może być wpisany w polu NIP lub REGON. To który serwis jest wykorzystywany zależy od ustawienia w parametrze pracy programu Weryfikacja danych kontrahenta Informacje o danych pobieranych z KAS zapisywane są w Archiwum sprawdzeń na zakładce Status podatnika.
Rozwija menu z poleceniami:
- Umowy – otwiera okno modułu Repozytorium Dokumentów umożliwiające przeglądanie i rejestrację umowy z kontrahentem na wymianę dokumentów elektronicznych.
- Dane na dokumentach – otwiera okno Dane kontrahenta na dokumentach umożliwiające rejestrację dodatkowych zestawów danych kontrahenta np. wykorzystywanych wcześniej danych adresowych. Polecenie jest dostępne dla Podmiotów typu Osoba fizyczna / Osoba fizyczna (firma).
- Raport o danych osobowych – generuje raport z informacjami m.in. o: zgodach na przetwarzanie danych osobowych, zarejestrowanych udostępnieniach danych osobowych. Polecenie jest dostępne dla Podmiotów typu Osoba fizyczna / Osoba fizyczna (firma).
- Dane osobowe – otwiera okno Dane osobowe prezentujące szczegółowe informacje o zarejestrowanych danych osobowych, zgodach i udostępnieniach. Okno umożliwia edycję tych danych oraz uruchomienie procesu ich anonimizacji.
- Szczegóły kontrahenta w Repozytorium – otwiera okno Szczegóły kontrahenta w Repozyturium.
Dane podstawowe
Podmiot – rozwijana lista wyboru rodzajów kontrahenta:
- Firma czyli podmiot gospodarczy.
- Osoba fizyczna (firma) czyli osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.
- Osoba fizyczna
Imię i Nazwisko – imię i nazwisko kontrahenta (dostępne dla kontrahentów będących osobą fizyczna). Maksymalna długość 50 znaków.
Nazwa – pełna nazwa, drukowana na wszystkich dotyczących tego kontrahenta dokumentach. Maksymalna długość 150 znaków.
Kod – unikalna nazwa identyfikująca kontrahenta w programie. Maksymalna długość 50 znaków.
NIP, REGON, PESEL – numery identyfikacji podatkowej, rejestru podmiotów gospodarczych i systemu elektronicznej ewidencji ludności.
Pozycja lub Id FK – identyfikator kontrahenta w module Finanse i Księgowość. Wartość tego pola wykorzystywana jest przy synchronizacji danych kontrahentów z innym programami Symfonia.
Zarejestrowany w VIES – zaznaczenie tego pola wyboru oznacza, że firma jest objęta Systemem Wymiany Informacji o VAT, VAT Information Exchange System (VIES), pozwalającym na automatyczną wymianę informacji pomiędzy państwami członkowskimi Wspólnoty Europejskiej, w zakresie transakcji dokonywanych wewnątrz Wspólnoty (nabycia i dostawy wewnątrzwspólnotowe towarów) oraz informacji o podatnikach VAT zarejestrowanych dla potrzeb handlu wewnątrzwspólnotowego. Komisja Europejska, mając na względzie poprawę możliwości dostępu do weryfikacji numerów VAT, uruchomiła stronę WWW, na której podatnik może sprawdzić poprawność i ważność numerów kontrahenta oraz upewnić się, że podmiot gospodarczy o podanym numerze VAT rzeczywiście istnieje. Pole to nie pojawia się dla kontrahentów spoza UE.
Podatnik VAT czynny – zaznaczenie tego pola oznacza, że kontrahent jest czynnym płatnikiem VAT-u. Dla kontrahenta, dla którego wybrano inny kraj niż „PL” pole nie będzie widoczne.
Jednostka powiązana – parametr wykorzystywany do oznaczenia kontrahenta powiązanego kapitałowo z firmą na potrzeby raportowania JPK_V7. Podczas wystawiania dokumentów dla takiego kontrahenta automatycznie oznaczany będzie dla JPK_V7 parametr TP. W przypadku oznaczenia dla dokumentu parametru TP niezgodnego z konfiguracją kontrahenta program wyświetli ostrzeżenie.
Dane adresowe
Grupa pól dla wprowadzenia adresu głównego kontrahenta oraz adresu korespondencyjnego.
W trakcie edycji kontrahenta przycisk Kopiuj do koresp. umożliwia skopiowanie danych adresowych firmy do pól adresu korespondencyjnego.
Można wprowadzić odpowiednio: dla nazwy ulicy 50 znaków, dla kodu 10 znaków, dla miejscowości 50 znaków.
Rachunki bankowe
Zakładka prezentuje listę rachunków bankowych kontrahenta. Dla jednego kontrahenta można wprowadzić wiele rachunków bankowych.
Wprowadzając rachunek bankowy kliknij Nowy a następnie uzupełnij numer rachunku, nazwę banku oraz numer SWIFT/BIC. Kliknij Zapisz aby zatwierdzić zmiany.
Odznaczenie dla rachunku statusu Aktywny powoduje ukrycie go na listach wyboru rachunków bankowych.
W kolumnie Domyślny można wskazać domyślny rachunek bankowy kontrahenta.
Synchronizacja kontrahentów za pomocą mechanizmu integracji, synchronizuje tylko rachunek bankowy oznaczony jako domyślny.
Biała lista podatników VAT
Informacja o weryfikacji rachunku bankowego z białą listą podatników VAT Krajowej Administracji Skarbowej prezentowana jest w kolumnach:
- Rejestr podatników – informuje o aktualnym statusie weryfikacji rachunku bankowego.
- Data weryfikacji – informuje, dla którego dnia wykonana została ostatnia weryfikacja rachunku bankowego z rejestrem podatników Krajowej Administracji Skarbowej.
Przycisk Sprawdź uruchamia weryfikację zaznaczonych rachunków bankowych z rejestrem podatników Krajowej Administracji Skarbowej.
Osoba kontaktowa
Zakładka umożliwia wprowadzenie danych osoby kontaktowej kontrahenta: Imię, Nazwisko, telefon, fax, adres e-mail, adres WWW oraz Facebook.
Warunki sprzedaży
Limit kredytu – określa, czy kontrahent będzie miał przydzielony limit kredytowania.
Waluta limitu kredytu – określa walutę, w której liczony jest limit kredytu.
Kwota limitu – maksymalna wysokość kredytu. (W systemie „kredyt” oznacza sumę należności ze wszystkich nierozliczonych dokumentów sprzedaży).
Zlecanie przelewów MPP – ustawienie umożliwia zablokowanie lub wymuszenie dla kontrahenta wystawiania przelewów z mechanizmem podzielonej płatności. W przypadku ustawienia wymogu stosowania przelewów MPP każdy przelew, bez względu na oznaczenie parametru MPP dla dokumentu, realizowany będzie mechanizmem podzielonej płatności.
Dane kontaktowe
Znacznik – informacja o przydzielonym kontrahentowi znaczniku graficznym w kartotece.
Status – określa, czy dany kontrahent jest aktualnie aktywny, czy nie.
Uwagi – miejsce na zarejestrowanie dodatkowych informacji.
Załączniki
Umożliwia dodanie załączników dla kontrahenta.
Dodaj – otwiera okno z wyborem pliku dodawanego załącznika.
Usuń – usuwa wybrany (zaznaczony w pierwszej kolumnie) załącznik.
Pobierz na dysk – pobiera i zapisuje załącznik w wskazanym folderze na dysku.
Przycisk otwiera podgląd załącznika w domyślnym dla niego programie.
Menu kontekstowe
Kontrola poprawności danych (F5) – uruchamia weryfikację poprawności formatów wprowadzonych danych kontrahenta. Weryfikacja ta wykonywana jest również podczas zapisu.
Nowy kontrahent – otwiera okno dodawania nowego kontrahenta.
Edytuj (Ctrl+Enter) – przełącza okno danych kontrahenta w tryb edycji.
Zapisz (Shift+Enter) – zapisuje wprowadzone zmiany.
Sprawdź status kontrahenta w VAT lub Sprawdź status kontrahenta w KAS (Ctrl+Shift+v) – sprawdza w serwisie Ministerstwa Finansów lub Krajowej Administracji Skarbowej czy zarejestrowany jest numer NIP kontrahenta. To który serwis jest wykorzystywany zależy od ustawienia parametru pracy firmy Weryfikacja danych kontrahenta. Informacje o wykonanych sprawdzeniach w KAS zapisywany są w Archiwum sprawdzeń na zakładce Status podatnika.
Potwierdź numer VAT (VIES) dla kontrahenta (Ctrl+Shift+n) – sprawdza w serwisie Komisji Europejskiej czy zarejestrowany jest numer VIES kontrahenta.
Pobierz z GUS – uruchamia wczytanie danych kontrahenta z serwisu Głównego Urzędu Statystycznego lub serwisu Krajowej Administracji Skarbowej. Kontrahent jest identyfikowany na podstawie wprowadzonego wcześniej numeru NIP, REGON lub KRS.
Szczegóły kontrahenta w Repozytorium – otwiera okno Szczegóły kontrahenta w Repozytorium.
Lista skrótów klawiaturowych (Ctrl+F1) – otwiera okno z podglądem dostępnych dla okna kontrahenta skrótów klawiszowych.
Odwrotne obciążenie – ewidencja księgowa
W związku ustawą z 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz. U z 2023 r. poz. 556), wprowadzono czasowe odwrotne obciążenie podatkiem gazu w systemie gazowym, energii elektrycznej w systemie elektroenergetycznym i usług w zakresie przenoszenia uprawnień do emisji gazów cieplarnianych.
W przypadku obrotu na giełdzie towarowej gazem, energią elektryczną oraz prawami do emisji CO2 z wykorzystaniem odwrotnego obciążenia podmiot jest zobowiązany do wykazywania na deklaracjach JPK_V7M i JPK_V7K odpowiednich informacji (pola 31 i 32). Informacje na deklaracjach będą wykazywane automatycznie dla transakcji wykorzystujących odwrotne obciążenie.
Funkcjonalność wykorzystuje mechanizmy dostępne już wcześniej dla rejestracji odwrotnego obciążenia. Poniżej opisany został przykładowy sposób ewidencji takich transakcji.
Przykład:
Firma Alfa będąca podatnikiem VAT nieuprawnionym do stosowania zwolnienia od podatku VAT sprzedała firmie Beta towary jak widać poniżej.
Wydruk faktury z towarem objętym odwrotnym obciążeniem:
Zaliczka-CIT
Ze względu na wyliczanie zaliczek narastająco w ciągu roku, rekomendujemy rozpoczęcie korzystania z funkcjonalności zaliczek CIT od stycznia 2023, bądź od nowego roku obrotowego (jeśli jest inny niż rok kalendarzowy).
Rejestracja wliczeń zaliczek CIT/K, CIT/M wspiera użytkownika w obliczaniu kwot zaliczki na podatek dochodowy w ciągu roku podatkowego.
Zarejestrowane zaliczki CIT będą później wykorzystane przy wypełnianiu rocznej deklaracji CIT-8.
Poszczególne pola zawierają dane, które znajdą się na wydruku w odpowiednich polach deklaracji sformatowanych zgodnie z obowiązującym wzorem. Układ pól w oknie odbiega od wzoru dla ułatwienia ich edycji.
Informacje o formularzu
Zaliczki CIT wyliczane są na podstawie danych zarejestrowanych w programie z uwzględnieniem narastająco zaliczek CIT wyliczonych za poprzednie okresy.
Dla poprawnego naliczenia należy zachować kolejność generowania zaliczek CIT.
Kwoty z kolumny Kapitałowe pomniejszają wartości z kolumny Pozostałe. Szczegóły sposobu wyliczenia pól można sprawdzić włączając podgląd formuł wyliczeniowych (Operacje > Pokaż formuły pól obliczeniowych).
Dla deklaracji Zaliczka-CIT/MW polu Tytuł formularza (1a) można ustawić tytuł, który będzie umieszczany na jej wydruku (pole 1a jest domyślnie ukryte).
B. Wyliczenia wstępne – wynik finansowy BRUTTO
W sekcji B. znajduje się wyliczenie wyniku finansowego brutto od którego prowadzone są wyliczenia w kolejnych sekcjach.
Kliknięcie Operacje > Rachunek zysków i strat otwiera okno RZiS związanego z wyliczeniami prezentowanego wyniku finansowego brutto.
C. Korekta o przychody i koszty niepodatkowe – różnice trwałe
Sekcja C. prezentuje wynik przychodów i kosztów z kont niepodatkowych.
Kliknięcie Operacje > Konta niepodatkowe otwiera okno Konta niepodatkowe, gdzie można sprawdzić zapisy kont oznaczonych jako niepodatkowe.
D. Korekta o przychody i koszty – różnice przejściowe
W tej sekcji prezentowane są kwoty wynikające z zarejestrowanych wpisów EDP w kategoriach:
•Przychody przejściowe +
•Koszty przejściowe +
•Przychody przejściowe –
•Koszty przejściowe –
Skrót klawiszowy Lewy Alt + Strzałka w dół w polu kwoty, otwiera okno dodawania wpisów w EDP.
E. Korekta o inne odliczenia
W tej sekcji prezentowane są kwoty wynikające z zarejestrowanych wpisów EDP w kategoriach:
•Przychody +
•Koszty +
•Przychody –
•Koszty –
Skrót klawiszowy Lewy Alt + Strzałka w dół w polu kwoty, otwiera okno dodawania wpisów w EDP.
W polu Opis można wprowadzić własną informację np. wyjaśniającą okoliczności korekty.
Pole opisu pełni wyłącznie funkcję informacyjną dla użytkownika.
F. Korekta o różnice kursowe (funkcjonalność RKP)
W tej sekcji prezentowane są kwoty wynikające z zarejestrowanych wpisów EDP w kategoriach:
•Różnice kursowe wynikowe od przychodów
•Różnice kursowe wynikowe od kosztów
•Różnice kursowe podatkowe od przychodów
•Różnice kursowe podatkowe od kosztów
•Różnice kursowe bilansowe od przychodów
•Różnice kursowe bilansowe od kosztów
•Różnice kursowe podatkowe dodatnie
•Różnice kursowe podatkowe ujemne
G. Korekta o odliczoną stratę z lat ubiegłych
Sekcja G. prezentuje wartość odliczonej straty na podstawie wpisów EDP w kategorii Odliczona strata z lat ubiegłych.
Skrót klawiszowy Lewy Alt + Strzałka w dół w polu kwoty, otwiera okno dodawania wpisów w EDP.
H. Podstawa opodatkowania
Sekcja zawiera wyliczona kwotę podstawy opodatkowania i straty. Wyliczenie wykonywane jest na podstawie danych z wcześniejszych sekcji formularza.
I. Korekta o złe długi
Informacje w tej sekcji prezentowane są na podstawie ewidencjonowanych w programie danych związanych z obsługą Ulgi na złe długi CIT.
Aby w tej sekcji uwzględnione zostały aktualne dane przejdź do okna Ulga na złe długi CIT\PIT, sprawdź stan złych długów, wygeneruj odpowiednie wpisy EDP i Oblicz (przelicz) ponownie formularz zaliczki CIT.
Nie zalecane jest ręczne dodawanie wpisów EDP w kategoriach ulgi CIT/PIT.
J. Wyliczenie zaliczki
W zaznaczonym zielonym kolorem polu Zaliczka zapłacona za wyliczony miesiąc należy samodzielnie wprowadzić faktyczną kwotę zapłaconej zaliczki na podatek za dany miesiąc.
W pozycji Zaliczka do zapłaty prezentowana jest kwota zaliczki do zapłaty na podstawie aktualnych wyliczeń również z uwzględnieniem zaliczek niezapłaconych w miesiącach ubiegłych.
Wpisana tu kwota zapłaconej zaliczki zostanie przepisana do odpowiedniego pola w sekcji K. w kolumnie Zapłacone.
K. Zaliczki zapłacone w miesiącach
Sekcja zawiera podsumowanie zapłaconych zaliczek w poszczególnych miesiącach oraz wyliczenie kwoty ew. nadpłaty/niedopłaty (z uwzględnieniem zaliczki za wyliczony miesiąc).
W kolumnie Wyliczone prezentowana jest obliczona kwota zaliczki za dany miesiąc.